![](../../sites/default/files/styles/alleen_watermerk/public/kunstwerken/Sluis%2057%20de%20l%27Orb%20MHM13246d5a8.jpg?itok=C4yxKViG)
![](../../sites/default/files/styles/alleen_watermerk/public/kunstwerken/Sluis%2057%20de%20l%27Orb%20MHM13248b1e6.jpg?itok=KuQgC9Nt)
![](../../sites/default/files/styles/alleen_watermerk/public/kunstwerken/Sluis%2057%20de%20l%27Orb%20MHM1324965f5.jpg?itok=NFHQqb7P)
![](../../sites/default/files/styles/alleen_watermerk/public/kunstwerken/Sluis%2057%20de%20l%27Orb%20MHM132518d7f.jpg?itok=AyzhwW8T)
![](../../sites/default/files/styles/alleen_watermerk/public/kunstwerken/Sluis%2057%20de%20l%27Orb%20MHM132522c2b.jpg?itok=tCJT55yI)
![](../../sites/default/files/styles/alleen_watermerk/public/kunstwerken/Sluis%2057%20de%20l%27Orb%20MHM132541e99.jpg?itok=rNrxJjoV)
![](../../sites/default/files/styles/alleen_watermerk/public/kunstwerken/Sluis%2057%20de%20l%27Orb%20MHM132562d0c.jpg?itok=N1oRc0tp)
Voor 1858 moesten de schepen via de doorgang van de Orb de rivier op varen, om een stukje tegen de stroom in naar de ingang van het vervolg van het kanaal te gaan. Destijds werden schepen voortgetrokken door mensen of paarden, en met een beetje stroming was het geen eenvoudige opgave. Om een betere manier van overtocht te maken begon men in 1854 met de bouw van een kanaalbrug, aansluitende kanaalstukken en twee nieuwe sluizen om het verschil te overwinnen. De sluizen 58 Béziers en 57 Orb zijn de twee die dit verschil overwinnen.